دهستان اسکندری

شامل عکسای زیبا و مطالب مفید و جالب از دهستان اسکندری،به دهستان اسکندری خوش آمدید

دهستان اسکندری

شامل عکسای زیبا و مطالب مفید و جالب از دهستان اسکندری،به دهستان اسکندری خوش آمدید

پیوندهای روزانه
دهستان اسکندری
با عرض سلام خدمت همشهریان عزیز این سایت را مختص دهستان اسکندری ساخته ام ،این سایت جایی است که برای همیشه اطلاعات باقی میمانند و شاید 200 سال بعد همشهریان با دیدن این تصاویر یاد ما را زنده نگه دارند،انشالله که با کمک شما عزیزان بتونم اطلاعات زیادی از قبیل متن و عکس و فایل صوتی و ... در اینجا قرار بدم تا مورد استفاده ی شما عزیزان و آیندگان قرار بگیرد.

گزارشی از صاحب نیوز

جمعه, ۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۱:۲۵ ق.ظ

به گزارش صاحب نیوز به نقل از فریدن نیوز، در این مقاله به معرفی روستای می پردازیم که در ایران باستان از آن به عنوان یکی از دوازده شهر اسکندر مقدونی در کشورمان یاد می شود.

شهر ساخته شده توسط اسکندر اکنون به دهستان اسکندری در شهرستان فریدن معروف می باشد.

اسکندری قدیم از دو بخش نسار و برآفتاب تشکیل شده است که طبق گفته ها، بیشترین آثار تاریخی آن در بخش نسار یا بهتر است بگوییم در دشت طالب بولاق قرار دارد.

یکی از اهالی نسار در گفتگو با این پایگاه خبری بیان کرد: طبق گفته اجدادمان در گذشته دشت طالب بولاق محل زندگی بوده و اکنون فقط از آثار آن، تپه های تاریخی باقی مانده که بسیاری از سوداگران گنج در این دشت زمستان ها به حفاری غیر مجاز مشغول می شوند و این تپه ها را زیر و رو می کنند.[ البته این گفته یکی از اهالی این منطقه بود که حتی از قسمت های حفاری شده درباره این منطقه توسط بیل های مکانیکی نیز ابراز تعجب می کرد و این پایگاه خبری فقط نقل این سخن کرده است و در آینده نزدیک مصاحبه ای با رئیس میراث فرهنگی شهرستان در خصوص این موضوع خواهیم داشت].

البته وی، چهار تپه تاریخی به نام امام تپه سی، چدور تپه سی، اسکندر تپه، ارمنی تپه سی، را نام برد و گفت: این تپه ها  چنان حفاری شدند که به آبکش بیشتر شبیه هستند تا به تپه.

ما در دشت طالب بولاغ دو  تپه به نام ارمنه تپه سی و اسکندر تپه سی را از دور مشاهده کردیم  که به علت ناهمواری جاده به نزدیک این تپه ها نتوانستیم برویم و فقط از دور تصویر گرفتیم که در پایان گزارش تصاویر آنها ارائه داده خواهد شد.

۰۰/۰۸/۲۱
امین صالحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی