دهستان اسکندری

شامل عکسای زیبا و مطالب مفید و جالب از دهستان اسکندری،به دهستان اسکندری خوش آمدید

دهستان اسکندری

شامل عکسای زیبا و مطالب مفید و جالب از دهستان اسکندری،به دهستان اسکندری خوش آمدید

پیوندهای روزانه
دهستان اسکندری
با عرض سلام خدمت همشهریان عزیز این سایت را مختص دهستان اسکندری ساخته ام ،این سایت جایی است که برای همیشه اطلاعات باقی میمانند و شاید 200 سال بعد همشهریان با دیدن این تصاویر یاد ما را زنده نگه دارند،انشالله که با کمک شما عزیزان بتونم اطلاعات زیادی از قبیل متن و عکس و فایل صوتی و ... در اینجا قرار بدم تا مورد استفاده ی شما عزیزان و آیندگان قرار بگیرد.

مهاجرت هنوز هم تهدیدی برای روستای من است

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۶ ق.ظ
اوایل دهه ۷۰ بود، افراد شاخص روستاها یکی پس از دیگری مهاجرت از روستا به شهر را برمی‌گزیدند و پیروزی را از آن خود می‌‌دانستند. اغلب مردم روستاها نیز به تبعیت از آنان، روستاها را مایه‌ی عقب‌ماندگی قلمداد می‌نمودند و هر سال چندین مهاجر روستاها را به امید پیروزی ترک می‌نمودند و در حاشیه‌ی شهرها زندگی نوینی را پایه‌گذاری می‌کردند.
اغلب مهاجران به شهرها، املاک خود را در روستاها ناچیز و بی‌ارزش می‌دانستند و به همین دلیل به متقاضیان پاسخ رد نمی‌دادند و با واگذاری املاک، سود ناچیزی فراهم می‌نمودند و امروز از آن واگذاری پشیمان‌اند.
مهاجرت روستائیان رفته‌رفته شدت بیشتری یافت، طوری که در یک سال  چندده خانوار، بساط مهاجرت را فراهم می‌نمودند و چشمان اشک‌آلود مادران و پدرانی را می‌دیدیم که طاقت جدایی فرزندش را نداشتند.جنب و جوش در میان افراد خانواده فزونی می‌گرفت و رقابت بین روستائیان بیشتر می‌شد.
سال‌های سختی بود! افراد شاخص روستاها هر روز کمتر می‌شدند و جوانان نیز پا را فراتر گذاشته و هنگام ازدواج، فرار را ترجیح می‌دادند و عازم شهرها می‌شدند.
همه‌ی این مهاجرت‌های بی‌رویه ناشی از عدم برنامه‌ریزی مناسب ازسوی مسئولان کشوری بود و بی‌برنامگی برای توسعه روستاها، چنان جراحتی به بار آورده که امروز مسئولان چاره‌ای جز توسعه مناطق محروم ندارند!
صنعت کشاورزی که یکی از زیربناهای توسعه هر کشوری است، متأسفانه در سالیان گذشته به دلیل شعارهای توخالی و عدم توجه به مناطق محروم، به کلی تعطیل و جای خود را به دلالی و واردات بی‌رویه داده است. مسئولان کشور امروز به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز آبادانی و توسعه مناطق محروم ندارند؛ اما تا زمانی که بسترهای لازم برای توسعه فراهم نگردد، هیچ برنامه‌ای به ثمر نمی‌رسد!
امروزه آوای خوشی از تصمیمات برای صنعتی شدن شهرستان ما نیز به گوش می رسد امید است باز از جنس شعارهای انتخاباتی نباشد!
۹۶/۰۷/۲۶
امین صالحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی